Green Way |
Międzynarodwa sieć barów i restauracji wegańskich i wegetariańskich Green Way realizuje – łącząc cele gospodarcze ze społecznymi - kilka najbardziej wiodących idei współczesnej Cywilizacji Zdrowia. Główne z tych idei to: • zrównoważony rozwój, to jest taki, w którym potrzeby obecnego pokolenia mogą być zaspokojone bez umniejszania szans przyszłych pokoleń na ich zaspokojenie • rolnictwo ekologiczne, alternatywny dla rolnictwa konwencjonalnego system gospodarowania, który poprzez stosowanie środków naturalnych, nieprzetworzonych technologicznie pozwala produkować żywność ekologiczną • fair trade, będący światową manifestacją idei, iż człowiek jest ważniejszy od zysku • naukowemu zmierzaniu do definiowania i lansowania diety idealnej dla człowieka, czyli osiągniecia ostatecznego celu dietetyki • pełnego zaspokojenia ludzkiej potrzeby doznawania przyjemności z jedzenia |
Twórcy i liderzy |
![]() |
Małgorzata Główczewska-Chudzik, projektantka kultury awangardowej, twórczyni kulinarna i dietetyk, kreatorka kuchni Green Way. Jest ona przekonana, że pełnowartościowa kuchnia roślinna nie tylko może być dużo smaczniejsza od kuchni tradycyjnej, ale także bardziej odpowiada prozdrowotnemu i proekologicznemu duchowi naszych czasów. W projektowaniu potraw sieci, łączy ona w sobie w jedną niepowtarzalną całość dotychczasowy dorobek kulinarny wielu narodów i regionów, współczesną wiedzę naukową o zdrowiu człowieka i jego środowiska, a także swój niepowtarzalny talent. ■ |
![]() |
Marek Tomasz Chudzik, współtwórca sieci. Dąży on do tego, by sieć w jak największym stopniu realizowała w ramach swej działalności idee i program światowego ruchu Zielonych. Jedną z jego centralnych idei jest sprawienie, aby bary Green Way były dostępne dla wszystkich. ■ |
![]() |
![]() |
Smażony na minimalnej ilości tłuszczu. Możesz poprosić o chrupki złocisty, dobrze wypieczony lub jedwabisty.
Nadzienie ze szpinaku z orzechami oraz sos z francuskiego sera gorgonzola i pomidorki cherry. |
Zdrowo |
Kuchnia Green Way podąża wraz z rozwojem nauki o żywieniu człowieka. Dlatego: • opiera się na produktach całościowych i w jak najmniejszym stopniu przetworzonych przemysłowo • oferuje głównie produkty świeże • unika szkodliwych technik obróbki termicznej żywności, głównie smażenia • przygotowuje potrawy na zamówienie klienta w możliwie jak najkrótszym czasie przed ich podaniem |
Sezonowo |
Green Way opiera swą kuchnię na sezonowych warzywach i owocach i zmienia swoje menu w zależności od pory roku. Efektem tego jest to, że oferowane przez nas posiłki zawierają więcej witamin i cennych składników odżywczych, wpływają na urozmaicenie naszej kuchni, a do tego nie są drogie. ■ |
Lokalnie |
Green Way prowadzi politykę lokalnego zaopatrywania się w produkty. Głównym powodem jest chęć nie obciążania transportu międzynarodowego, by zapobiegać zmianom klimatycznym. Opieranie się na produktach lokalnych jest też korzystne dla lokalnych środowisk, w których prowadzimy swoje bary, ze względów środowiskowych (wykorzystywane są naturalne zasoby regionu), gospodarczych (dochód dla lokalnej społeczności) i społecznych (miejsca pracy i rozwój regionu). ■ |
Ekologicznie |
Sieć Green Way systematycznie zwiększa w swojej ofercie udział produktów ekologicznych, to jest takich, które zostały wyprodukowane bez użycia chemii rolnej, w tym pestycydów, GMO, jak i szkodliwych dla zdrowia i środowiska sposobów konserwowania i polepszania wybranych cech żywności. ■ |
Fair Trade |
Sieć Green Way systematycznie zwiększa także w swojej ofercie udział produktów z tzw. „Sprawiedliwego handlu” tj. takich, które zostały zakupione od producentów (najczęściej należących do krajów Trzeciego Świata) bez wyzysku, przy produkcji których nie korzystano z niewolniczej pracy, i które z zasady są produktami przyjaznymi środowisku naturalnemu. ■ |
W zielonej architekturze |
Architektura barów Green Way Food for Life z jednej strony odzwierciedla nowoczesne trendy w zakresie architektury ekologicznej, a z drugiej strony niepowtarzalne i indywidualne idee ich autorów. ■ |
![]() |
Historia sieci Green WayPierwsze bary naszej sieci powstały w Trójmieście. Od tego czasu otworzyliśmy ponad 60 barów w Polsce, a także po jednym w Wiedniu i Oslo. Dziś jesteśmy największą polską firmą gastronomiczną na rynku wegetariańskim, a także jedną z największych tego typu firm na świecie. Przyjęliśmy na siebie zobowiązanie do serwowania naszym klientom zdrowych posiłków i dostarczania im niezwykłych doznań. Prowadzimy przy tym nasze przedsięwzięcie w sposób odpowiedzialny społecznie, zapewniający różnorakie korzyści wszystkim, którzy wchodzą z nami w interakcje. ■ |